vrijdag 8 november 2013

IJskristallen gehaakt door Granny

Granny is druk aan het haken geweest!

Naast amigurumi beestjes haakt mijn oma ook nog heel veel andere dingen; gordijnen, sjaals, tafelkleden, enz. 
Vandaag laat ik jullie prachtige ijskristallen zien. Oma heeft het patroon zelf gemaakt naar aanleiding van een foto.


Oma heeft 7 ijskristallen gehaakt. Alle ijskristallen zijn gemaakt met het mooie Rio haakkatoen en haaknaald nummer 3. De middellijn van 1 ijskristal is 15 cm.


Toen oma de ijskristallen klaar had heeft ze ze naar mij opgestuurd. Daarna hebben wij ze verder 'bewerkt'.


Eerst hebben we ze ingesmeerd met stijfsel (behangplaksel). Toen goed laten drogen op een plastic ondergrond, zodat ze niet aan de ondergrond vastplakken. Na het drogen waren de ijskristallen helemaal hard geworden en konden we ze verder versieren...

De kristallen zijn aan beide kanten hetzelfde versierd:
Op alle punten zit een zelfklevende rhinestone. In het midden zit een filigraan bloem met daarop een zwarte dew drop. Aan de ijskristallen hebben we twine gedaan, zodat de sterren opgehangen kunnen worden.

De ijskristallen hangen nu alle 7 aan een krans, een heel leuk gezicht!



Gebruikte materialen:
-haaknaald nummer 3
-behangplaksel


Het patroon van deze ijskristallen is te vinden op Granny's Haakblog.


Het mooie Rio haakkatoen is nog tot en met zondag 10 november in de aanbieding in de webwinkel:

10% korting, dus 1 bolletje komt nu op € 1,75!


Een hele fijne dag!

Anne-Marije & Granny

6 opmerkingen:

  1. erg mooi hoor ziet er goed uit.Dacht dat je altijd moest opstijven met suikerwater, maar het kan dus ook met behangplaksel
    Gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was even op het Granny's haakblog maar een reactie plaatsen lukte even niet. Nu dan hier. Ik vind het een ontzettend leuk idee, 1 om te onthouden. Ik stijfde kleedjes met stijfsel, en dan groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anne-Marije

    Vanmorgen om vijf over 8 de laptop aangezet. Ik wist natuurlijk wat je op de blogs zou zetten, maar niet hoe mijn "kunstwerken"er na jullie "kunstgrepen" uit zouden zien.
    Nou, jullie hebben je best gedaan. Ze zien er prachtig uit. Ook mooie foto's erbij. BEDANKT!
    Van eenvoudig haakwerk is best iets moois te maken: De afwerking doet het!

    Ik heb ook weer beestjes gehaakt, eigenlijk een beetje op voorraad, want vanmiddag, dat weet je wel, ga ik naar het Oogziekenhuis in Rotterdam voor een staaroperatie aan mijn rechteroog. Het linkeroog is binnenkort ook aan de beurt.
    Als jullie zondag komen neem je de hele beestenboel maar mee.

    Liefs van je Granny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Granny en Anne-Marije, wat een ontzettend gaaf project is dit geworden. Echt geweldig mooi. Liefs Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat mooi en heel knap van je oma het ziet er erg mooi uit groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super knap Granny, zo fijntjes gehaakt en wat mooi afgewerkt.

    Heel veel beterschap met je ogen!

    Liefs,

    Lins

    BeantwoordenVerwijderen