maandag 29 augustus 2016

Kleurig en fleurig...


Dat was flink zweten in mijn knutselhoek bij het maken van deze kaart. Maar ik klaag niet, laat het nog maar even flink nazomeren.
Met het zomerse weer als inspiratie heb ik gekozen voor een kleurige en fleurige kaart met als basis het stencil Rectangle van Dutch Doobadoo. De vorm knipte ik eerste uit linnenkarton en vervolgens nog een keer uit het kleurige DP Celebrations van Marianne Design. Langs de randen van het linnenkarton heb ik met een dauber inkt aangebracht in de kleur Cantaloupe.
Rechts op de kaart zie je een afbeelding uit het blokje Girly Girls van Joy! met in de hoek wat bloemen. Hiervoor gebruikte ik de creatable LR0145, Flower Set, van Marianne Design.
Na het stansen van de bloemen heb ik ze een beetje natgemaakt en in model gekneed. De witte randen weggewerkt met inkt in de kleur Cantaloupe en in de kern plakte ik ivoren parelbloemetjes. Voor het blad gebruikte ik de set Flower and Leafs.


De bloemen aan de linkerkant heb ik op dezelfde manier gemaakt, alleen hier de randen en zichtbare onderkant van de bloemen met inkt in de kleur Pearl Tart bewerkt en in de kern een parel geplakt.


Bovenop de tekstcirkel zie je de creatable Bird Single Branch, het vogeltje heb ik 2x gestanst, de blaadjes zijn wat donkerder gemaakt met Bamboo Leaves. Dwars over de kaart zie je nog een stukje lichtblauw crispy lint.

Geniet van de komende week, het belooft weer heerlijk te worden!

groetjes, Ellen

3 opmerkingen:

  1. Wat een lieve kaart, in prachtige zachte kleuren. Ik ben een bloemetjes mens en deze vind ik super!

    Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tinten , het geheel klopt gewoon !
    Super !

    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk kaartje!!!
    Lekker kleurrijk, en dat maakt 'm dan ook meteen heel vrolijk.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen